Förlossningsberättelse

Den 31 Augusti åker jag ner till centrum för att Malin och Moa, allting känns som vanligt lite ondare i ryggen bara.. Är i centrum några timmar, ber om att få dra malins vagn så jag kan luta mig när det hugger i ryggen, sen går vi hem till Malin för att laga lite middag och kolla tv, klockade lite verkar 5-7 minuters mellanrum! Ringer in och pratar med förlossnings då slemproppen redan lossnat,dom bad mig ta lite alvedon och ett varmt bad,säger att det inte fungerat tidigare men ska pröva igen! Inget hjälpe denna dag heller, vi äter en sen middag till fånga på fortet, fick pausa under tuggorna för det gjorde ont! Ringer in till förlossningen vid 21.30då värkarna kom med 3-5 minuters mellanrum  och dom ber mig komma in på en kontroll. Så jag ringer mamma som får hämta mig hos malin,sen köra hem till Alex och hämta alla papper vi skulle ha med oss, Alex åkte inte med in för han trodde jag oroade mig så jag sa att jag skulle ringa om det var någonting. Vi kom in till förlossningen 22.50 fick då ligga med CTG i 20 minuter sen undersökte hon och jag var öppen 4 cm, blev chockad för jag trodde bara jag hade väldigt onda förvärkar helt säker på att jag skulle gå över tiden.. Så jag ringer till Alex och berättar att han får komma in, så medans hans mamma kör in honom till danderyd går jag mamma och Malin ut på en liten promenad och ringer dom allra närmaste. 00.36 sätter jag mig på en pilatesboll framför Alex som masserar ryggen under värkarna vid 01 fick jag extrem huvudvärk och ber dom släcka i rummet så jag kan försöka vila lite. 02.25 känner jag att jag har så pass ont i ryggen att jag vill ha EDA senare hade helst bara kört med lustgasen.. 03.22 tar dom hål på hinnerna,fostervattnet var klart och fint. 03.40 börjar jag med lustgasen och vi vart bästa vänner!05.05 får jag EDA och blev kontaktbar igen! 07.15 säger jag att jag känner ett extremt tryck neråt och ville bara vara inne i badrummet, 08.00 får jag fram med tårar i ögonen att Alex måste trycka på knappen för ungen kommer NU dom säger att dom ska kolla om jag öppnat mig helt så jag tar mig upp till sängen och blir undersökt och barnmorskan säger " Oj det är dags att börja krysta vi ser hans huvud,han har pappas hår " Då kände jag bara LYCKA äntligen ska vi få träffa vår son.. så jag börjar krysta för kung och fosterland satan vad det brändes när huvudet var påväg ut. 08.31 föddes vår underbara son Leon efter ett litet tag får jag krysta en gång till så moderkakan kom ut! Sen var det dags att sy eftersom jag sprack en del. Det var en total lycka och glädje som spred sig i rummet när Leon kom till världen. 3420 gram lätt och 50.5 cm kort Världens mest perfekta son!
Mamma och Malin åkte hem efter jag fått EDA, Dom var ett underbart stöd. Men utan Alex hade jag aldrig klarat den sista biten,han var så underbar!! JAG VILL FÖDA BARN IGEN!!
Far och son möttes första gången <3
1 Minut gammal <3


Malin || 2010-11-24 Kl: 13:11:30

Sandra ja kommer ihåg som om det vore igår =) Var så häftigt den tiden jag var med.. Du var så himla duktig.. När jag var med inne så sa jag att ja ville föda barn igen. Helt underart..

Puss på dig gumman <3

Sandra-Mamma till Leon || 2010-11-24 Kl: 13:14:24

Ja men snart är det 3 månader sen,tiden går så himla fort!! PUSS <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: