för och nackdelar!

Det finns båder för och nackdelar med att vara ung förälder,
fördelar är att man orkar mer, man orkar leka och röra på sig mer, man orkar vara uppe sent om barnet inte vill sova, visst det kanske en 40 plussare också orkar, men som ung tror jag man orkar det lättare. Barnets mor och farföräldrar är oftast yngre och kan göra mer saker med sitt barnbarn, man kommer ha roligare med sitt egna barnbarn när man blir mormor/morfar/farmor/farfar. man kanske tillochmed får träffa sitt barnbarnsbarn!
Nackdelar med att vara ung förälder kan vara bostad ekonomi jobb/skola och såna saker. Men sånt ordnar sig alltid bara man vill, man kan alltid plugga när barnen börjar på dagis och såna saker. Har glömt massa saker men det här är det som kom upp i mitt huvud just nu! Sen att folk säger att man förstör sitt liv är skitsnack! Man kan göra samma saker som innan fast inte lika ofta, man kan umgås med vänner,hur svårt är det att ta med barnet? man kan gå ut och festa någon gång ibland, pappan till barnet har lika mycket ansvar som mamman, man kan skaffa barnvakt. Som sagt har jag glömt massvis!
Jag är en stolt ung mamma och jag ångrar inte en sekund att jag skaffade barn i tidig ålder, det kommer jag bara uppskatta när Leon blir lite älde och vill göra massa saker!! Dessutom är det lättare för en ung att återhämta kroppen efter en gravidet och förlossning!
Vad tycker ni är bättre med att vara ung/äldre förälder?


Elin || 2011-02-03 Kl: 22:47:17

Självklart förstör det inte ens liv! Barn är det bästa som finns och att få bli mamma!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: